Saturday 5 January 2013

**လျမတ္နတ္ေတာ္**

**ေငြနွင္းငယ္တဲ့မွဳန္ေ၀ေ၀ ပ်ံ႕ေမႊးခုိင္သဇင္နွင့္ ဂမုန္းအင္ ပန္ေတာ္ဦးၾကတယ္...ထူးတဲ႔လေပ။မိဂသီ ပုဏၰာလင္းပါလုိ႔ ေရႊဟသၤာ တာရာေငြလုိျဖာျဖာေ၀လ်က္ စံကြန္႔ျမဴး။ ပဏၰာတင္ ပိႏၷဲမဟာရွင္၏ ခါသဘင္ေပ်ာ္ရႊင္ပြဲမွာလ ေဖၚကဲြသူမႀကည္သာဖို႔ ရထည္လႊာၿခံဳလုိ႔ေကြးရတယ္...ေအးတဲ့လထူး**။



အလြန္ေအးတဲ႔လ၊ေန႔တာတို၍ ညတာရွည္ေသာလလို အမ်ားျပည္သူ႕ေတြ ၾကားသိခဲ႔ၾကမွာပါ။ေနာက္ထပ္ နတ္ေတြကို ပူေဇာ္ေသာလ၊စာဆိုေတာ္ပြဲ(စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ)က်င္းပေသာလအေၾကာင္းကိုအနည္းငယ္ေရးသားေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ဂမုန္းနဲ႔
သဇင္ပန္းတို႔ဟာလည္းလျမတ္နတ္ေတာ္ရဲ႕ရာသီပြင္႔ပန္းကေလးေတြျဖစ္ၾကပါတယ္။အလြန္းေအး၍ ေႏြးေအာင္ေကြးေနရေသာလ၊မဟာဂီရိနတ္ေမာင္နွမေတြကို ပူေဇာ္ေသာလ၊နတ္ေတြေပ်ာ္ျမဴးၾကတဲ႔လလိုေခၚၾကေၾကာင္း မွတ္တမ္းေတြမွာေဖာ္ျပတာကိုဖတ္ရဖူးပါတယ္။ပို၍ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတာကေတာ႔ စာဆိုေတာ္ေန႔(စာေပေဟာေျပာပြဲ)ေတြ က်င္းပျခင္းေၾကာင္႔ပါပဲ။ျမန္မာနိုင္ငံဖြားေတြဟာ ဒီပြဲေတြကိုအေၾကာင္းတစုံတရာနဲ႔ ႀကဳံဆုံဖူးၾကမွာ မလြဲမေသြပါ။

နတ္ေတာ္လဆန္း(၁)ေန႔ကိုစာဆိုေတာ္ေန႔အျဖစ္က်င္းပေသာေၾကာင္႔နိုင္ငံအ၀ွမ္းရွိၾကတဲ႔ ေက်ာင္း၊ရုံးမ်ားကိုပင္ပိတ္ေပးၾကေသာ္လည္း၊ထိုလအတြင္းက်င္းပေသာနတ္ပြဲမ်ားကိုေတာ႔ ေရွးအစဥ္အလာအရက်င္းပၾကေသာ္လည္းတိတိက်က်ရက္သတ္မွတ္ထားျခင္းမရွိပါ။ၿပီရင္လည္း တေနရာနဲ႔တေနရာ က်င္းပတဲ႔ရက္ေတြလည္း မတူညီၾကပါဘူး။ျမန္မာျပည္မွာရွိၾကတဲ႔ နတ္မ်ားမွာေတာ႔ (ျပည္ပ)အိႏိၵယကတင္သြင္းေသာနတ္မ်ားနွင္႔အထက္ျမန္မာျပည္အညာက ေပါေပါသီသီထြက္တဲ႔(ျပည္တြင္းထြက္)နတ္ေတြကို ရုိေသေလးစားစြာနဲ႔ပြဲေတာ္ေတြကို က်င္းပေပးၾကတာကိုေတြ႕ျမင္ခဲ႔ရပါတယ္။အိႏိၵယမွာလာေသာနတ္ေတြကို မဟာပိႏၷဲနတ္ပြဲေတြျပဳလုပ္ၿပီ၊ျပည္တြင္းထြက္နတ္ေတြကိုေတာ႔ မဟာဂီရိနတ္ေမာင္နွမပြဲမ်ားအေနျဖင္႔ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ေတြမွာ က်င္းပၾကပါတယ္။နတ္ျပည္မွာရွိတဲ႔စာလာေပလာနတ္ေတြနဲ႔ေတာ႔ကြာျခားလွပါတယ္။ထိုနတ္ေတြကလူသားတို႔ျပဳလုပ္တဲ႔ဒါနေကာင္း
မွဳေတြ၊သီလေကာင္းမွဳေတြကိုသာဓုေခၚဆိုၾကတဲ႔နတ္ေတြေပါ႔။တနည္းအားျဖင္႔ေခၚဆိုၾကမယ္ဆိုရင္လည္းသမာေဒ၀နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ေတြေပါ႔။ယခုနတ္ေတြကေတာ႔ လက္မွာက ၾကက္ေၾကာ္၊ငါးေၾကာ္ေတြနဲ႔က်န္တဖက္မွာက အရက္ပုလင္းကိုင္လ်က္၊ပါးစပ္ကလည္း ရုိင္းစိုင္းတဲ႔စကားေတြကိုေျပာဆိုလိုသူတို႔ကိုသူတို႔အဟုတ္ႀကီးထင္ေနၾကတာ။လူေတြအျမင္မွာလည္း ေခၽြးတလုံးလုံး၊သံတလုံးလုံးနဲ႔ၾကည္႕ရတာမတင္႔တယ္။ေနာက္ၿပီဘာသာတရားနဲ႔ၾကည္႕မယ္ဆိုရင္လည္းၾကည္ညိဳစရာဘာတခုမွာမရွိပါဘူး။ဒီေလာက္ေအာက္တန္းက်လွတဲ႔
နတ္ေတြကို ေရွးအစဥ္အလာရပူေဇာ္ပသမွဳေတြကို ရုိးရာယဥ္ေက်းမွဳတခုလိုျပဳလုပ္ေနၾကတာကို အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွာ ယေန႔တိုင္ေတြ႕ျမင္ေနရဆဲပါ။လူသားေတြရဲ႕အေၾကာက္းတရားေတြေၾကာင္႔ မပယ္ရဲ႕ၾကပါဘူး။စြန္႔ပယ္ဖို႔ကိုလည္း မတိုက္တြန္းရက္ပါ။ဒါေပမယ္႔ကိုးကြယ္မွဳနဲ႔ပသမွဳ(သိုမဟုတ္)ဒါနေပးမွဳကိုေတာ႔ခြဲျခားသိရလိမ္႔မယ္ေနာ္။နတ္ပြဲေတြကိုၾကည္႕လိုက္ပါ။
သီခ်င္းေတြဆိုလိုက္၊မူးလိုက္၊ေနာက္ၿပီကလိုက္ၾက အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ၾကတဲ႔ နတ္ပြဲေတြေပါ႔ဗ်ာ။ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကေတာ႔ မိမိအသိဥာဏ္နဲ႔သာ ခြဲျခားဆင္ျခင္ေစခ်င္ပါတယ္။ဒီပြဲေတြရဲ႕ကုန္က်စရိတ္ေတြဟာလည္း မနည္းလွပါဘူး။ဘာလိုလည္းဆိုေတာ႔ နိုင္ငံအ၀ွမ္းက်င္းပၾကတာကို ဒီလိုကုန္က်စရိတ္ေတြကို (မရွိဆင္းရဲသူ၊သားေတြ)လိုအပ္တဲ႔ေနရာေတြမွာအသုံးျပဳၾကမယ္ဆိုရင္ တိုင္းျပည္အတြက္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းၾကမွာလဲ?ဒီေခတ္၊ဒီစနစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔ေတာ႔ အထူးလိုအပ္ေနပါၿပီ။



ၾကည္႕လိုက္ၾကပါဦး......နတ္၀င္ၾကတဲ႔ မိန္းကေလးေတြကို ထမိန္းမနိုင္၊ပ၀ါမနိုင္နဲ႔ၾကည္႕ရတာ ဘယ္လိုမွာကုိ မတင္႔တယ္လွပါဘူး။ၿပီေတာ႔လည္း ဆဲလိုက္၊ႀကိမ္းလိုက္၊ေမာင္းလိုက္ၾကတာကလည္း နတ္ဆိုတဲ႔အကာကြယ္ကိုယူၿပီ ရုိင္းခ်င္တိုင္း၊ရုိင္းေနလိုက္တာကို ယေန႔လူငယ္ေတြ အတုျမင္အတတ္သင္မွာကိုေတာ႔ အထူးစိုးရိမ္မိပါတယ္။
ဘာသာလူမ်ဳိးအတြက္ေတာ႔ အနာဂတ္မွာေၾကာက္မက္ဖြယ္ကိစၥတခုျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။လူေတြက နတ္ကိုပူေဇာ္ပသရင္ စီပြားေရး၊က်န္းမာေရးေတြ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ၾကမယ္ထင္တာ တကယ္ေတာ႔ နတ္မလိုခ်မ္းသာတာ မရွိပါဘူး။နွစ္စဥ္နတ္ပြဲေတြက်င္းပလို မြဲသြားၾကတဲ႔လူေတြ ျမန္မာျပည္မွာ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ဒီလိုမွားယြင္းတဲ႔နတ္ကိုးကြယ္မွဳေတြကို
ေနာင္လာမ်ဳိးဆက္ေတြအေနနဲ႔မွားယြင္းစြာ ကိုးကြယ္ၾကမွာကိုေတာ႔ အရမ္းစိုးရိမ္မိပါတယ္။လူေတြဟာလည္း မိမိရဲ႕ကံ၊ဥာဏ္၊၀ိရိယအစရွိတဲ႔ လုံ႔လစိုက္ထုတ္မွဳေတြကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ခ်င္တဲ႔စိတ္ဓာတ္ေတြမရွိေတာ႔ပါဘူး။ျဖတ္လမ္းကေန အေတြးမွား၊အျမင္မွားေတြကိုလုပ္ကိုင္ၾကၿပီေတာ႔ဘ၀ပ်က္သြားတဲ႔သူေတြလည္း ယေန႔ေခတ္မွာ မနည္းလွပါဘူး။ဘာသာတရားအားနည္းတဲ႔သူေတြကို ေျပာတာပါ။ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက(၃၇)နတ္မင္းအေၾကာင္းေတြကိုအခါအခြင္႔သင္႔တိုင္းရစ္ပူေဇာ္မွဳမ်ဳိးေတြကိုမကိုးကြယ္ဖို႔အၿမဲေျပာဆိုဆုံးမေနလ်က္ပါ။ေက်းဇူးေတာ္ရွင္သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕(၃၇)နတ္မင္းအေၾကာင္းေဟာထားတဲ႔တရားေတာ္ေတြ၊ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားေဟာထားတဲ႔ေသြးနဲ႔ေရးတဲ႔ႆသနာေတာ္တရားေတြကို မ်ားမ်ားနားေထာင္ေစခ်င္ပါတယ္။ျမန္မာစာေပေလာကမွာတခ်ိန္ကထင္းရွားခဲ႔တဲ႔ဆရာေတာ္အရွင္မဟာသီလ၀ံသနွင္႔အရွင္မဟာရဌသာရတို႔ေရးသားေတာ္မွဳတဲ႔ အလကၤာက်မ္းေတြမွာ ဒီလိုမွားယြင္းကိုးကြယ္မွဳေတြကိုအၿမဲဆုံးမေတာ္မွဳရွာတယ္။ဒီနတ္ပြဲေတြဟာလည္း ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၇ (၁၈၈၅)ခုႏွစ္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ပါသည္။ဒီနတ္ေတြရဲ႕ဘ၀ဇာတ္သိမ္းခန္းေတြၾကည္႕လိုက္ၾကပါဦး။ေသတာေတာင္ အေသဆိုးေတြနဲ႔ေသၾကရတာေနာ္။ဒီလိုနတ္ေတြကိုကိုးကြယ္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ႔လမ္းမွားကိုေရာက္သြားၾကမွာေသခ်ာလွပါတယ္။ဒီလိုနတ္ေတြကို ကိုးကြယ္ၾကသူေတြကိုေတာ႔ အရမ္းသနားမိပါ၏။

ေနာက္တပြဲကေတာ႔စာဆိုေတာ္ေန႔အေၾကာင္းေလးေပါ႔။ေရွးဘုရင္ေတြလက္ထက္မွာေတာ႔ဒီေန႔မွာဘုရင္၊မိဖုရား၊အိမ္ေရွ႕မင္းသားအစရွိတဲ႔မင္းညီမင္းသားေတြရဲ႕ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ေတြကိုခ်ီးမႊမ္းနိမိတ္ဖတ္ၾကရတဲ႔ပြဲေတြကိုနန္းတြင္းမွာတခမ္းတနားက်င္းပၾကပါတယ္။ဆရာဦးပုညတို႔လို ပုဂၢဳိလ္ေတြကိုေျပာတာပါ။ေနာက္တခု ဟိုအရင္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ဘြဲ႕ဆက္ကပ္တဲ႔ေန႔လည္းၿဖစ္ပါတယ္။စာဆိုေတာ္ပဲြ မျဖစ္ထြန္းမီ ျမန္မာစာေပႏွင့္ပတ္သက္၍ အထိမ္းအမွတ္ေန႕တစ္ေန႕ရွိပါသည္။ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ အလြန္ထင္ရွားသည့္ စာဆိုေတာ္ၾကီး ဦးပုညကို ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳသည္႕ ဦးပုညေန႔ပင္ျဖစ္သည္။စာဆိုေတာ္ေန႕ပဲြေတာ္သည္ ဦးပုညေန႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ျဖစ္ေပၚလာသျဖင့္ ဦးပုညေန႔လိုလည္းေခၚဆုိၾကပါတယ္။ေခတ္၊စနစ္ေတြေျပာင္းလည္းလာတာနွင္႔အညီ
စာဆိုေတာ္ေန႔ဟာလည္း တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလည္းသြားပါတယ္။ေသခ်ာတာကေတာ႔ဂ်ပန္ေခတ္မွာေပါ႔။၁၉၄၄ခုနွစ္မွာ စာေရးဆရာေတြကိုစာမေရးရ၊စာအုပ္မထုတ္ေ၀ရ၊စာၾကည္႕တိုက္ေတြမေထာင္ရ၊စာေပလွဳပ္ရွားမွဳေတြလည္းဘာမွမလုပ္ရ၊ေနာက္ၿပီ
ဘယ္မွာမသြားရဘူးဆိုရင္ေတာ႔ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕မွာရွိတဲ႔ပညာတံခြန္အသင္းဥကၠဌဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ကေန၊ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ႔ပညာ
တံခြန္အသင္းႀကီးကိုစာေရးလိုက္တယ္။ဦးပုညျပဇာတ္ေတြကၾကမယ္လိုစာေရးလိုက္တယ္။ဦးပုညျပဇာတ္ကရင္၊အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ၊နတ္သွ်င္ေနာင္အစရွိတဲ႔ဇာတ္ေတြအမ်ားႀကီးကရမွာ၊ဒါေၾကာင္႕မို႔ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ဦးခ်စ္ေမာင္ကေနနတ္ေတာ္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔ကိုစာဆိုေတာ္ေန႔အျဖစ္သတ္မွတ္ခဲ႔တယ္။ရာသီဥတုလည္းေကာင္းမြန္တယ္။သဇင္ပန္းေတြလည္း ပြင္႔လန္းတဲ႔နတ္ေတာ္လမွာ စာဆိုေတာ္ပြဲေတြ က်င္းပၾကမယ္လိုသတ္မွတ္ေပးလိုက္တယ္ေပါ႔ဗ်ာ။အဲဒီေန႔မွာစာေပေဟာေျပာပြဲ၊ဥာဏ္ႀကီးရွင္ေျဖဆိုပြဲ၊စကားရည္လုပြဲေတြနဲ႔သက္ႀကီး
ပူေဇာ္ပြဲေတြကိုနိုင္ငံနွင္႔အ၀ွမ္းက်င္းပၾကပါတယ္။စာေပေဟာေျပာပြဲဆိုတာကလည္းလူသားေတြရဲ႕ေနာက္ခံသမိုင္း၊ျဖတ္သန္းလာတဲ႔
ေခတ္စနစ္ေတြအေၾကာင္းနွင္႔လူပတ္၀န္းက်င္အေၾကာင္းေတြကိုပဲေျပာၾက ၊ေဆြးေႏြးၾကတာပါပဲ။ကေလာင္သြားဟာ ဓားသြားထက္ပင္ထက္သည္ဟုေျပာဆိုဆုံးမသြားတဲ႔ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕စကားအတိုင္း၊စာေပပညာရွင္ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ကေလာင္စြမ္းအား၊ဥာဏ္စြမ္းအားေတြနဲ႔တိုင္းျပည္နွင္႔လူမ်ဳိးအက်ဳိးကိုက်ရာေနရာကေနစြမ္းစြမ္းတမံသူတို႔ေလ႔လာဆည္းပူးထားၾကတဲ႔ တတ္သိပညာေတြကို ေနာင္လာမ်ဳိးဆက္သစ္ေတြကိုေပးေ၀ေဟာေျပာၾကတာပါ။ေနာက္ၿပီ တိုင္းျပည္နိုင္ငံေတြမွာရွိတဲ႔အစိုးရေတြရဲ႕ ေကာင္းတဲ႔လုပ္ရပ္ေတြကို ခ်ီးက်ဴးၾက၊မေကာင္းတဲ႔ ျပဳမွဳလုပ္ကိုင္တာေတြကိုေတာ႔ သူတို႔ရဲ႕ကေလာင္စြမ္းအားေတြနဲ႔၀ိုင္း၀န္းတည္႕မတ္ေပးၾကပါတယ္။ေထာက္ျပေျပာဆိုၾကတယ္ေပါ႔။စာေရးဆရာဆိုတာက နိုင္ငံနွင္႔လူမ်ဳိးတြရဲ႕ဂုဏ္ကိုေဆာင္ၾကသူေတြဆုိလည္းမမွားၾကပါဘူး။ေနာက္တခု လူငယ္ေတြကိုလည္း စာဖတ္ခ်င္တဲ႔စိတ္ေတြ၀င္ေအာင္ စြဲေဆာင္ၾကတဲ႔သူေတြဆိုရင္လည္းမမွားၾကပါဘူး။စာေပေတြဖတ္မွာ ဗဟုသုတေတြတိုးပြားမယ္။
စာတတ္ေပတတ္ေတြေပါမ်ားမွာ မိိမိတိုင္းျပည္တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမွဳေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ရရွိမွာ မလြဲမေသြပါ။ေရျမင္႔မွ ၾကာတင္႔မည္။ၾကာတင္႔မွ ကန္သာယာမည္။စာေပျမင္႔မွ လူမ်ဳိးတင္႔မည္။လူမ်ဳိးတင္႔မွ ကမၻာအလည္မွာ ၀င္႔ၾကြားစြာေနနိုင္ၾကမည္မဟုတ္ပါေလာ။ဒါေၾကာင္႔မို႔ ျမန္မာနိုင္ငံတ၀ွမ္းလုံး စာဆိုေတာ္ေန႔မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို ေနရာေဒသအလိုက္အလ်င္သင္႔သလို က်င္းပေနၾကတာကို အခုလိုလြတ္လပ္ခါစ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားဆုံးေတြ႕ျမင္နိုင္ပါတယ္။နတ္ေတာ္လျမတ္ရဲ႕ ထူးျခားလွတဲ႔အေၾကာင္းအရာအနည္းငယ္ကို

ေရးသားတင္ျပလိုက္ရပါ၏။ဤေဆာင္းပါးကို အခ်ိန္မရသည္ၾကားမွာ ႀကိဳးစား၍ေရးသားရေသာေၾကာင္႔ ခြင္႔လြတ္နားလည္ျခင္းမ်ားစြာျဖင္႔ ဖတ္ရူေစခ်င္ပါသည္။စာေတြကို အၿမဲေရးျဖစ္ေအာင္ေျပာဆိုဆုံးမတဲ႔ စာေရးဆရာ၊ကဗ်ာဆရာႀကီး ပုတီးကုန္းဦးစိန္၀င္းကိုလည္း ဤေဆာင္းပါးျဖင္႔ ကန္ေတာ႔လိုက္ပါ၏။
                                                    ေတာ္ကူးသား လြမ္းေနာင္(၂၉.၁၂.၂၀၁၂)


No comments:

Post a Comment